BMW DME MEVD172G را با Ktag KTM100 بخوانید و بنویسید

هدف:

DIY – DME / ECU خواندن نوشتن و تنظیم 2016MY F82 M با استفاده از Ktag KTM100 master clone ecu tuning tool.

 

سلب مسئولیت: اعتبار به su_root در انجمن Bimmer. تمام اطلاعات ارائه شده برای اهداف آموزشی است. من مسئول هیچ صدمه مستقیم یا غیرمستقیم نیستم که ممکن است در نتیجه اطلاعاتی که در اینجا ارائه شده است به مال شما رخ دهد.

 

پیوست ها:
BMW-Bosch راهنمای DME MEVD172G سیم کشی:  https://www.dropbox.com/s/q2wjuwxpz0zd53b/NT_BOSCH_MEVD172G_IROM_TC1797_BMW.pdf؟dl=0

 

[2016-05-25]

قطعات امروز صبح آمدند در زیر تصاویری از آنچه که در جعبه قرار گرفته است.
– KTAG KTM100 کلون  (349 دلار)
-12v / 1A آداپتور برق AC
-USB2.0 A-to-B
Cable- کابل برای اتصال به DME

ktag-ktm100-BMW-DME-MEVD172G-1

ktag-ktm100-BMW-DME-MEVD172G-2

Prepping Bench PC:
دستورالعمل های ارائه شده توصیه می کنند از WinXP / Win7 استفاده کنید، تمامی اتصالات شبکه و برنامه های تشخیص بدافزار را غیرفعال کنید. من در عجله به مرحله نرم افزار و اتصال فلش ابزار برای اطمینان از همه خوب بود، بنابراین من راه اندازی در دستگاه Win10Pro x64 تست شده است. من همچنین تغییرات زیر را قبل از شروع انجام دادم:
– اجرای امضای دیجیتالی درایور – مورد نیاز است یا Dimsport راننده نصب نخواهد شد و دستگاه به عنوان ناشناخته در بخش Device Manager نمایش داده می شود – AVI
/ Malware Software – من از Webroot / Defender استفاده می کنم و آنها را خاموش می کنم
– آداپتور LAN / WLAN را غیرفعال کنید

پس از تغییرات بالا به کامپیوتر من، آداپتور را روشن کردم و کابل USB را وصل کردم. ویندوز من را از راننده بدون امضا هشدار داد و نصب را ادامه داد.

به ارمغان آوردن KTM100 من می بینم همه به درستی شناخته شده است. همچنین می توانید زیر را مشاهده کنید که DME پشتیبانی می شود و یک پلاگین برای ارتباط با DME در دسترس است و محدوده چک صحیح را محاسبه می کند. من فکر می کنم آماده هستم!

ktag-ktm100-BMW-DME-MEVD172G-3

ktag-ktm100-BMW-DME-MEVD172G-4

[2016-06-13]

در یکشنبه من قادر به گرفتن ماشین در dyno و گرفتن تعدادی از تعداد کارخانه.

 

مرحله 1 – خواندن DME:

در اینجا او است بوش MEVD172G DME.

در زیر چند عکس از خارج از واحد وجود دارد. من کمی ماسه در اطراف واحد تمیز کردم تا اطمینان حاصل شود که هیچ وقت نمی توانستم آن را باز کنم.

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-1

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-2

بعد از حدود 30 دقیقه با یک تیغه کوچک که در اطراف لبه های دستگاه بود، من قادر به باز کردن پوشش بود. خوشبختانه اجزای آن به لبه پرونده نزدیک نیستند، به طوری که شما با تیغه ای که باید بیش از حد نگران نباشید، با آن کنار بیایید. اما همانطور که همیشه مراقب باشید، تیغه را عمیق نکنید. شما ممکن است به طور تصادفی به برخی از اجزای سطح نصب آسیب برساند.

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-3

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-4

با استفاده از PDF که قبل از آن نوشته شد، دستگاه را به کلون KTM100 هدایت کنید . روش خواندن به شرح زیر است:

1. سیم های را از مهار های ارائه شده به پین های DME متصل کنید، همانطور که در فایل PDF Bosch شامل پین بوت نشان داده شده است.
2. روشن کردن KTM100 و اتصال به USB در کامپیوتر
3. راه اندازی برنامه KTM100
4. اتصال مهار کابل را به KTM100 وصل
کنید. 5. برای شناسایی ارتباط DME روی ID کلیک کنید.
6. انجام شد حالا شما می توانید عملکرد مورد نیاز خود را انجام دهید (خواندن / نوشتن / و غیره)

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-5

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-6

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-7

ktag-ktm100-read-BMW-DME-MEVD172G-8

مرحله 2 – تنظیم:

شما دو گزینه دارید:

1. دریافت و یادگیری نرم افزار تنظیم مانند WinOLS ، ECM  TITANIUM و یا مشابه، و صرف زمان و منابع در ماشین سفارشی تنظیم.

2. فایل های خراب شده خود را بگیرید و آنها را برای تنظیم سرویس به یک تیونر ارسال کنید. اکثر تیونرهای ایالات متحده، از کار خود دور خواهند شد. من آنها را از اینجا نمی خواهم اما شما را تشویق می کنم که با آنها تماس بگیرید و از اولویت های آنها گوش کنید.

 

[2016-06-17]
DME را دیروز بعد از ظهر به ماشین بازگرداندم. این کاملا عصب خراب شدن بود که در ماشین نشسته و دکمه «شروع» را فشار دهید.من خیلی اطمینان داشتم که تمام مراحل درست را دنبال کردم اما همیشه این احساس عدم اطمینان در پشت ذهن شما وجود دارد. اگر چیزی به چیزی آسیب برسانم چکار کنم؟ در آن لحظه من اهمیتی نمی دادم که آیا بازنگری ها در واقع نتایجی به دست آوردند؛ من فقط امیدوار بودم که ماشین به عقب برگردد. من نفس خود را نگه داشتم، “شروع” را فشار دادم و ماشین به زندگی برگشت. این یک حس موفقیت بود.

 

http://www.obdii365.com/service/ktag-ktm100-read-and-write-bmw-dme-mevd172g-93023.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *